Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

Πάμπλο Νερούδα


ΠΑΜΠΛΟ ΝΕΡΟΥΔΑ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΔΟΞΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
(Απόσπασμα από την ομιλία κατά την απονομή του βραβείου Νόμπελ)

Μετάφραση: Σοφία Κωνσταντέλλου

Δεν έμαθα από βιβλία κάποια συνταγή για το πώς να γράψω ένα ποίημα, και εγώ, με τη σειρά μου, θα αποφύγω να δώσω κάποια συμβουλή για τον τρόπο ή το ύφος, που μπορεί να δώσει στους νέους ποιητές ακόμη και το παραμικρό στοιχείο υποτιθέμενης βαθιάς γνώσης. Σε αυτή την ομιλία, καθώς εξιστορώ γεγονότα του παρελθόντος, όταν ξαναζώ ένα αξέχαστο γεγονός, σε αυτό το μέρος που είναι τόσο διαφορετικό από ότι ήταν, καθώς στην πορεία της ζωής μου πάντα έβρισκα κάπου την αναγκαία υποστήριξη, την συνταγή που με περίμενε, όχι για να νιώσω τρομοκρατημένος με τα λόγια μου, αλλά για να εξηγήσω τον εαυτό μου.
   Κατά τη διάρκεια αυτού του μακρού ταξιδιού βρήκα τα αναγκαία συστατικά για τη δημιουργία του ποιήματος. Σε αυτό συνέβαλαν η γη και η ψυχή. Και πιστεύω πως η ποίηση είναι μια πράξη, εφήμερη ή σοβαρή, στην οποία συμβάλλουν ως ίσοι συμμετέχοντες η μοναξιά και η αλληλεγγύη, το συναίσθημα και η δράση, η εγγύτητα προς τον εαυτό σου, η εγγύτητα στην ανθρωπότητα και τις μυστικές εκδηλώσεις της φύσης…..

(όλο το κείμενο στο Κουκούτσι αρ. 8)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου